خدمات در یک نگاه



 امداد سیار

مهم‌ترين خدمت شركت امداد خودرو ايران ارائه خدمت امداد سيار مي باشد.كه از سال 1379 شركت امداد خودرو ايران با ارائه اين خدمت كار خود را در زمينه ارائه خدمات پس از فروش آغاز نمود.


خدمات قابل ارائه در امداد سيار:

-رفع عيب خودرو در محل.

-اعزام يا حمل به تعميرگاه در صورت نياز

-انتقال سرنشينان خودروهاي حادثه ديده به محل مناسب.

-ارائه خدمات تعميرگاهي در محل (سرويس در محل).

-مشاوره فني تلفن 096440

 
 
خدمات كارت طلايي و سرويس هاي امدادي

به منظور گسترش خدمات ارائه شده , خدمات فرا بيمه‌اي تحت عنوان كارت طلايي و سرويس هاي امدادي به صورت طبقه بندي شده  از سال 1380 به گروهي از خودروهاي توليدي شركت ايران خودرو ارائه گرديد و سپس در سطح كليه خودروهاي توليدي ايران خودرو توسعه يافت.

دارندگان اين كارت از خدمات زير بهره مند ميگردند:    

خدمات امداد سيار

تعميرات فني (بعد از اتمام و يا در طول مدت دوره گارانتي به جز مواردي كه مشمول گارانتي مي گردد)

 جبران خسارت (سرقت (‌جزئي- كلي ), تصادفات)

 سرويس‌هاي ادواري

 سرويس در محل

 تعويض خودروي خسارت ديده

 هزينه توقف خودرو در نمايندگي

 مشاوره فني تلفن  096440


سرويس در محل :

 

  خدمت نويني است كه ازسال1386 به دارندگان خودروي ايران خودرو جهت تحقق اهداف زيرارائه مي گردد.

افزايش رضايت مندي مشتريان محصولات ايران خودرو.

تكريم مشتريان

جلوگيري از اتلاف وقت مشتريان

ايجاد تنوع در خدمات سيار

افزايش درآمد

پيشتازي در امر خدمات پس از فروش

ارائه خدمات لوكس

جلوگيري از پرداخت هزينه هاي اضافي توسط مشتريان

خدمات سرويس دوره اي و تعميرات خودرو شامل تعويض باطري، دينام، انژكتور، رادياتور، قفل، سنسور روغن و.... (قريب به 162 خدمت) از جمله خدمات ارائه شده توسط اين امدادگران مي باشد.

توضیحات بیشتر را در اینجا بیابید

خدمت تخصيص وقت نمايندگي ها


با راه‌اندازي مركزتماس شركت امدادخودروايران و بكارگيري فناوري هاي خاص مراكز تماس امكان ارائه خدمت تخصيص وقت به مشتريان بيروني فراهم گرديد.

يكي از اين خدمات، پذيرش دارندگان محصولات ايران خودرو از طريق تلفن 096440 و تخصيص وقت براي آنها از نمايندگي‌هاي ايران خودرو مي باشد.

هدف از ارائه اين خدمت جلب رضايت مشتريان ايران خودرو، راهنمايي سريع مشتريان و ارجاع صحيح آنها به نمايندگي‌ها باتوجه به محدوده زندگي يا كار مشتريان و ايراد خودرو، همچنين توزيع متناسب كار بين نمايندگي‌ها باتوجه به تخصص وظرفيت آنها مي باشد.

خدمت ارائه مشاوره فني به متقاضيان

اين خدمت از آذر ماه 1387 جهت پاسخ‌گويي كارشناسان متخصص به سوالات فني مشتريان و نمايندگي‌ها تاسيس گرديده است.

هدف از ارائه اين خدمت تفكيك تخصصي‌تر نيازهاي مشتريان و همچنين ارائه راهنمايي‌هاي فني و تخصصي دقيق‌تر جهت جلب رضايت ذينفعان اعم از مالكين خودرو و نمايندگي‌هاي ايران خودرو مي باشد.




خدمت فراخوان هاي محصولات ايران خودرو


فراخوان به عنوان يكي از خدمات شركت امداد خودرو ايران از سال 1384با فراخوان سيستم سوخت رساني خودروهاي توليد سال 1383 و 1384 آغاز شد. از آنجائيكه فراخوان به عنوان يكي از فرآيندهاي مهم براي هر خودرو ساز مطرح است و امكان نياز به فراخوانهاي متفاوت وجود دارد، اين وظيفه به عنوان يك ماموريت جديد به شركت امدادخودرو ايران واگذار شد. به همين دليل از سال 1385، سازماندهي مبنايي در فرآيند فراخوان صورت پذيرفت. از اين‌رو با ايجاد و سازماندهي تيم‌هاي مورد نياز و طراحي و مكانيزاسيون كامل فرآيند فراخوان و ايجاد يكپارچگي لازم بين سيستم عمليات و سيمپا، بهبودهاي مناسبي در اين فرآيند ايجاد شد. همچنين يكي از منابع مهم در فراخوان، بانك اطلاعاتي دارندگان خودرو مي باشد كه بدين صورت اطلاعات مشترك بروز مي شود.



خدمت نظرسنجي (درون شركتي و برون شركتي)


شركت امداد خودرو ايران جهت بررسي ميزان رضايت مشتريان از خدمات ارائه شده در سال 1384 اقدام به تكوين طرح نظرسنجي‌از مشتريان نمود. اين طرح، شامل نظرسنجي از مجموعه خدمات شركت شامل امداد سيار، خدمات ويژه، تعميرات و سرويس در محل و شكايات مي باشد. بر اساس نتايج به دست آمده از نظرسنجي ها، نقاط قابل بهبود معين شده و پروژه‌ها و اقدامات بهبود بر اساس نقاط مشخص شده تعيين مي گردد.
از سال 1386 شركت در پي توسعه سيستم نظرسنجي اقدام به اخذ پروژه هاي نظرسنجي از ساير شركتهاي گروه صنعتي ايران خودرو نمود.و در سال 1388، ادامه طرح سنجش رضايت مشتريان از خدمات فروش و پس از فروش شركت ايساكو را به عهده داشت و همچنين با ارتقاء سيستم مكانيزه نظرسنجي هايي درحوزه CRM ايران خودرو جهت سنجش رضايت از كيفيت خودرو، مراحل طرح شكايت فروش و تحويل خودرو و... مي باشد.



تست خودرو(RAF)


كليه محصولات توليدي گروه صنعتي ايران خودرو پيش از تجاري سازي (توليد انبوه) ملزم به انجام يكسري از تست هاي استاتيكي و ديناميكي مي باشند. غالبا طي مسافت 20000 كيلومتري به عنوان تست پيمايش جاده (RAF) ناميده مي شود كه اين مسافت بنابه ضرورتهاي فني قابل افزايش مي باشد. اين تست بنا به درخواست معاونت كيفيت شركت ايران خودرو در مسيرهاي مختلف و با شرايط متفاوت (شهر، اتوبانهاي خارج شهر، جاده هاي كوهستاني و...) صورت مي پذيرد.



Rework


براساس گزارشات ايران خودرودرصورت وجودايراد خودروهاي مستقردرداخل كارخانه وپاركينگ هاي جانبي(قبل ازتحويل به مشتري)، كارشناسان شركت امدادخودروايران نسبت به رفع ايرادخودرووانجام تكميل كاري اقدام مي نمايند.



هشدار سريع عيوب خودرو (CIR)


زمانبر بودن آشنايي كامل شبكه خدمات پس از فروش با انواع ايرادات يك محصول جديد و روشهاي استاندارد رفع آنها، از دغدغه هاي خاطر توليدكنندگان محصول و بويژه خودروسازان بشمار رفته و در اين ميان آگاهي از ايرادات جديد حادث شده و آگاه سازي به موقع واحدهاي درگير در امر توليد و كيفيت قطعات براي حل ريشه اي ايراد - به منظور حفظ سطح كيفي محصول و حفظ ميزان رضايتمندي مشتري - امري حياتي به حساب مي آيد. به اين منظور با بهره گيري از منابع اطلاعاتي مختلف وضعيت كيفي محصول در شبكه خدمات پس از فروش كنترل شده و در صورت بروز شرايط غير عادي نظير افزايش ناگهاني تعويض يك قطعه خاص و يا افزايش ناگهاني ميزان شكايت مشتريان از يك ايراد خاص، هشدار كيفي لازم در فرمت مخصوص تهيه و براي واحدهاي ذيربط ارسال گرديده و سپس از طريق مكانيزمهاي كنترلي و نظارتي موجود، آخرين وضعيت اقدامات اصلاحي پايش ميگردند.



استقرار سيستم ارزيابي كيفي محصولات ايران خودرو(QOP System)


هدف از اجراي پروژه ارزيابي كيفي محصولات ايران خودرو، پرسشگري از دارندگان محصولات ايران خودرو بمنظور انجام اقدامات پيش گيرانه در پروژه ها و توليدات آتي مي باشد.به اين منظور پرسشنامه هاي ارزيابي كيفيت محصولات ايران خودرو در دوره هاي معين براي انواع خودروها در قالب مشخص از اداره ارتقاي رضايت مشتريان اعلام مي‌گردد.



سرويس فوري يا Rapid Service


اين طرح در جهت ارائه خدمات تعميراتي سريع به خريداران محصولات گروه صنعتي ايران خودرو كه در يك ماهه اخير خودروي خود را تحويل گرفته اند و خودرويشان داراي ايراد مي باشد از زمستان 1392 اجرايي گرديد.



سرويس طلايي يا Golden Service


اين طرح جهت ارائه خدمات خودرويي بي نياز از حضور مشتري در نمايندگي مجاز و تحويل در محل مورد درخواست مشتري مي باشدو از سال 1392 اجرا گرديد.
اين خدمت شامل انجام امور مرتبط با پذيرش، تحويل خودرو به نمايندگي مجاز، ترخيص، تسويه حساب، انتقال و تحويل در محل مورد درخواست مشتري مي باشد. اين خدمات مي تواند براي انجام تعميرات، سرويس دوره اي، جبران خسارت ناشي از سوانح، حوادث و سرقت لوازم خودرو مورد استفاده قرار گيرد.



کارت طلایی الکترونیکی خودرو


از تير ماه 1392 (فاز پايلوت)، كارت طلايي الكترونيكي خودرو به مشتركين داراي كارت طلايي و سرويس هاي امدادي امداد خودرو در زمان اخذ اشتراك ارائه مي شود كه بواسطه اين كارت و بعد از شناسايي نوع خودرو و مشتري (سطح اشتراك، خدمات قابل استفاده و...)، امكان ارائه خدمات سرويس دوره اي، جبران خسارت، تعميرات به مشتريان وجود دارد. اين طرح دردهه مبارك فجرسال 1392 بصورت رسمي مورد بهره برداري قرار گرفت.



طرح دلجويي از مشتري


اين طرح دراسفند ماه 92 در راستاي جلب رضایت مشتریان در خصوص خدمت امداد سیار نا منطبق، براي مشتریان درخواست کننده خدمات امداد سیار که شاخصهای ارائه خدمات آنها از اهداف تعیین شده انحراف دارد، طراحي و ارائه گرديد. با توجه به میزان انحراف از اهداف تعيين شده و براساس ضوابط، علاوه بر تماس با مشتری توسط سطوح مختلف کارشناسی، مدیریتی و هیأت مدیره و ارسال پيامك، هدایایی نیز برای ایشان درنظر گرفته مي شود.



طرح تسهيلات ويژه به خودرو دنا


در راستاي پشتيباني هرچه بهتر از محصولات توليدي جديد، توسعه دامنه ارائه خدمات و ارتقا جايگاه برند گروه صنعتي ايران خودرو، شركت امداد خودرو ايران اقدام به طراحي، تدوين و اجراي تسهيلات ويژه براي ارائه به مشتريان محترم خودروي دنا نموده است از آن جمله مي توان به ارائه خدمات سرويس طلايي، خدمات كارت طلايي و سرويس هاي امدادي چهارستاره و.. اشاره نمود.



نكته : جزئيات خدمات دريافتي مطابق دفترچه راهنماي خدمات شركت امدادخودرو ايران به شماره كد SSA005 مي باشد.